tisdag 23 december 2008

God Jul

Ja, då var det en sån där s.k. jul igen. Inte min superfavorit men det görs en del trevlig musik om högtiden i alla fall. Jag gjorde en blandskiva för två år sedan, som jag reviderat lite ikväll. Hoppas jag tillåts spela den i morgon för bättre julmusik än så här är svårt att få ihop på en skiva. Så här blev den och med det önskar jag alla som läser The Ice Rage en god jul.

TWO WHITE HORSES – Västerbottensnytt 21.30/Stilla natt
AMOS MILBURN - Let's Make Christmas Merry, Baby
GREEDIES - A Merry Jingle
GLASVEGAS – A Snowflake Fell (and It Felt Like a Kiss)
DARLENE LOVE - Christmas (Baby Please Come Home)
HELLO SAFERIDE - Ipod X-mas
BEN FOLDS FIVE - Lonely Christmas Eve
THE EMOTIONS - What Do The Lonely Do At Christmas
LOVE UNLIMITED - It May Be Winter Outside
YO LA TENGO - It's Christmas Time
WILLARD GRANT CONSPIRACY - Christmas in Nevada
WEEZER - Christmas Song
SUFJAN STEVENS - Sister Winter
ESSEX GREEN - Deck the Halls
ARCADE FIRE - Oh Holy Night
AYUMI HAMASAKI - Itsuka no Merry Christmas
SAINT ETIENNE - I Was Born On Christmas Day
CARPENTERS - The Christmas Song
LOW – Just Like Christmas
MI AND L'AU - Christmas Soul
FLAMING LIPS - Christmas at the Zoo
THE RONETTES - Frosty the Snowman
ARLO GUTHRIE - The Pause of Mr Claus
THE POLYPHONIC SPREE - Happy X-mas (War is Over)

Och det här är den finaste jullåten, inte bara på skivan utan av alla:

1 kommentar:

Drake sa...

spännande låtlista. Mycket jag inte hört, börjar bli mossig, tror jag