torsdag 7 augusti 2008

Rain Out West

Nu är det kvällen den 7 augusti. Jag tittar på Way Out Wests hemsida och läser "Way Out West 7-9 augusti". Så det börjar alltså idag. Ändå sitter jag här, hemma i Malmö, och ser dum ut.

Festivalen på festivalområdet börjar i morgon. Men redan ikväll spelar många bra band på Göteborgs klubbar. Jag hade planerat att vara där, hade preliminärt tänkt se The Mae Shi och Gutter Twins eller Buzzcocks (de spelar samtidigt), men nu blir det inte så. Tyvärr kunde jag inte göra något åt det själv, utan att det skulle kosta för mycket.

I morgon och på lördag kommer jag i alla fall vara där. Det kommer även regnet att vara, i riklig mängd enligt SMHI. En nyinköpt regnponcho är tänkt att bli mitt sällskap på festivalen. Festivalens program är för att vara en relativt liten festival helt fantastiskt med nästan enbart bra namn. Arrangörerna har satsat på kvalitet före kvantitet och det kommer inte bli många musikfria stunder från det börjar med Lightspeed Champion i morgon eftermiddag till Neil Youngs gnider sista ackordet på gitarren sent på lördag kväll.

Rapport efteråt!

Inga kommentarer: