torsdag 8 oktober 2009

Cristina Ronaldo och några andra filmare

Jag har som jag nämnt tidigare en annan blogg - The Sixth Kingdom - där jag skriver om mitt naturintresse och de upplevelser det ger. Senast är om ett besök på Hovs hallar i västlig storm och några fina grejer från Norrlandsresan i somras. Och nu - fotboll:

Jag håller på FC Barcelona. Det är inget nytt påfund p.g.a. Zlatan utan tvärtom är jag en hängiven culé sen jag var liten. Jag led lika mycket under t.ex. fem titellösa säsonger 00-04 som jag jublade åt trippeln i våras.

Att vara fan av FCB innebär att man avskyr Real Madrid. Det går inte att gilla båda. Det är liksom helt omöjligt. Det är ungefär som att hålla på både Israel och Palestina. Efter Barcas historiska trippel (seger i ligan, inhemska cupen samt Champions League) i våras rustade Real till tänderna och trots att de redan har skulder och vi har finanskris slängde de ut motsvarande 2,6 miljarder kr på nya spelare. Dyrast var Cristiano Ronaldo, eller som Barcafans kallar honom p.g.a. hans utseendefixering - Cristina Ronaldo. Jag var inte särskilt förtjust i honom innan heller, framför allt p.g.a. att han filmar mer än någon annan - nu gillar jag honom såklart ännu mindre. Och därför tycker jag också att detta - How to dive and cheat - är ett av de roligaste klipp jag sett på Youtube på länge. Min favorit bl.a. är Cristina-imitationen kring 0:40 - 0:45, men hela klippet är fantastiskt kul.

Inga kommentarer: