onsdag 30 september 2009

Musik & teknik

Sjuk konsertvecka i Malmö/Lund om man är lagd åt det hållet:

30 sep Josh Tillman (trummisen från Fleet Foxes) på Debaser
1 okt En afton med Neil Young på Debaser
2 okt [ingenting] på Babel och Ray Davies (Kinks frontman) på KB
3 okt Malcolm Middleton (från Arab Strap) på Debaser
4 okt Kings of Convenience på Mejeriet
5 okt Camera Obscura på Debaser

Vill jag gå på konserter sex dagar i följd: ja, gärna. Kommer jag att göra det: sannolikt inte. Mitt tips: 4 st.

Jag har alltid varit lite teknikfientlig och lär mig sällan konstiga funktioner på telefoner och iPod-ar och datorer och annat. En telefon har man för att ringa och skicka meddelanden med är min något gammalmodiga syn. Min nuvarande telefon har jag haft ca 2 år. Idag sa en kollega till mig apropå att jag tränar en del löpning - ja, du har ju en sån där telefon med sportprogram. - Eh, va? svarade jag. Det visade sig att det finns stegräknare, medelhastighetsräknare, kaloriförbränningsräknare och distansräknare, träningsdagbok (!). Och GPS. Med mera. Varför har ingen sagt detta till mig tidigare? Jag har ju t.o.m. varit nära att gå och handla en separat stegräknare. Haha, jag känner mig som värsta stenåldersmänniskan.

Snart dags att presentera vilket som var decenniets 58:e bästa låt - stay tuned!

1 kommentar:

Magnus sa...

Du har väl inte missat att dina älsklingar Vit päls spelar med Jonathan Johansson på mejeriet. På fredag det med!