torsdag 24 september 2009

Decenniets bästa

Eftersom det är sista året på ett decennium så är det inte bara årslistor som görs i år utan även listor över decenniets allra bästa låtar, album, innovationer, utvik, fågelobservationer, bloggar, presidentval, idrottsprestationer, offentliga urineringar, tv-program, fester, diktatorer, sjukdomar, bortförklaringar och svek som ska göras. En som det verkar genomarbetad lista på låtar som anses ha varit de bästa har påbörjats här och kommer fortsätta med en låt per dag. De första låtvalen imponerar väl inte särskilt på mig (däremot texterna som skrivs om dem) men det ska hur som helst bli kul att följa. Just en lista över låtar funderar jag f.ö. själv på att göra. Eller den är faktiskt redan under framtagande.

Såg just på Expressens hemsida att kroppen tillhörde Linda Chen angående det mystiska mordet i Dalarna. Säger man så - tillhör en kropp en person? Är min kropp min? Är det inte så att kroppen är jag? Om kroppen bara tillhör mig, vad är det då som är jag? Och kan jag då verkligen säga att jag är 185 cm lång? Är det inte bara så att en av mina tillhörigheter är 185 cm lång? Eller är det bara så att Expressen är värdelösa på att formulera rubriker?

Inga kommentarer: