söndag 17 maj 2009

Stockholm Jazz

Jag har varit på jazzfestivalen 1-3 dagar per år de senaste fem åren. Sommar i Stockholm och soulmusik, som det är gott om trots festivalens namn, är en fin kombination. Dessutom har jag en del vänner där sen studietiden som jag har behov av att träffa ibland.

I år hade jag inte tänkt åka dit. Men så kom programmet. Mycket jazz som jag klarar mig utan onsdag-fredag, men sen...

Lördag 18/7: bl.a. Lauryn Hill, Meshell Ndegeocello, Leela James, Gurus Jazzmatazz, Gilberto Gil, Jr Walker's All Star Band, Timbuktu med Damn! och Titiyo.
Söndag 19/7: bl.a. Erykah Badu, Raphael Saadiq, Emiliana Torrini, Booker T och Pauline.

Naturligtvis alldeles för bra för att inte vara där, även om jag sett Lauryn, Erykah & Saadiq tidigare. Så det blev alldeles nyss impulsköp av en tvådagarsbiljett.

Inga kommentarer: