måndag 8 februari 2010

Drömmen om 2010

Jag tycker verkligen om snön och föredrar lätt en kall och "riktig" vinter som denna före en grå och blåsig som mer påminner om en evig november. Men oavsett hur fint det är går det aldrig upp mot den varmare delen av året. När man utan att frysa och utan att behöva ha alltför mycket kläder på sig kan bedriva sina favoritsysselsättningar - lyssna på musik, vistas i naturen och springa - utomhus, det är då jag trivs allra bäst. Så även om jag har principen att njuta av det som är så tar jag mig ändå friheten att längta lite. Jag har nämligen precis som vanligt en hel del planer för den varmare delen av 2010. Så här är det tänkt:


Barcelona och Primavera Sound i slutet av maj

Broloppet 12 juni


Tibetanska höglandet med främst fågelskådning på schemat från mitten av juni och tre veckor framåt. En av de mest eftertraktade arterna heter Roborovskis rosenfink och lever på ca 4800 m höjd


Nordligaste Sverige med bl.a. förhoppning att se tundratrollslända i slutet av juli. Kanske blir det ett besök vid Pältsa, Sveriges nordligaste fjäll (övre bilden).

...och självklart Way Out West i Göteborg i mitten av augusti

3 kommentarer:

Boggen sa...

Wow! Det var en hel del goda planer!

Å sa...

Gottegris!

antz sa...

inga dåliga planer. våra vägar korsas på Broloppet och WoW.