lördag 6 februari 2010

Brian Johnson vs Bono

Brian Johnson, sångare i arenarockbandet AC/DC, har kritiserat sångarna i två andra arenarockband - Bono i U2 och Chris Martin i Coldplay - för att dessa från scen sagt till sina respektive fans att donera pengar till välgörande ändamål. Han menar att många fans är så unga, att de inte har råd men att stjärnornas påverkan är så stor att de ändå gör det i stället för att lägga det lilla de har på sig själv. Johnson säger:

Jag säger inte till någon att de ska ge pengar - de har inte råd med det. Då jag arbetade, ville jag inte gå på konsert för att någon fjant skulle berätta för mig att jag borde tänka på ett eller annat barn i Afrika.

Dessutom kritiserar han Bono och Martin för att de själva dessutom ställer upp på "allt" när det kommer till välgörenhet. Själva välgörenheten i sig tycker han väl är ok, men inte att de alltid måste skylta med det och, som han säger, göra reklam för sig själva.

Fair enough - håll gärna på med välgörenhet, men håll det helst borta från världstäckande tv!

The Ice Rage tycker:
  • att det är för lite bråk mellan världsstjärnor och att det här känns som ett friskt debattinlägg.
  • att välgörenhetsgalor och liknande är det absolut tristaste och segaste som överhuvudtaget går att se på tv (chansen att jag någonsin kommer se någon igen är mycket liten).
  • att de som anser att de har råd gärna kan och bör skänka en slant till välgörande ändamål.

Inga kommentarer: