fredag 17 oktober 2008

Reflektioner...

Även när det är "som vanligt" händer det en del roligheter. Eftersom jag ska åka iväg alldeles strax nöjer jag mig med att sammanfatta några av veckans highlights i punktform:

- That Handsome Devil outade sig på Facebook som indie, t.o.m. sjukt indie!
- Popquizzen på På besök nådde sin historiska peak då de spelade Arbetarbröder med Knutna nävar (självklart högg jag den på ca 0,1 sekunder.)
- Dr Nils, superkändis inom svensk ornitologi, och Carl XVI Gustaf, superkändis inom svenskt förlegat statsskick, satte färg på veckan genom diverse inte helt genomtänkta uttalanden. Den förstnämnda hade uppenbarligen för lite att göra på sträckräkningarna i Falsterbo i söndags, den sistnämnda visade än en gång att IQ inte är hans starka sida, då han vill skjuta varg i Sverige.
- Att McCain och Obama debatterar var och varannan dag förstår jag - det är ju val där snart, men varför gör Reinfeldt och Sahlin det?
- Och en jobbkonferens tisdag - onsdag innehöll också tillräckligt mycket för att hamna under veckans highlights. Faktiskt. Märkligt nog. En liten skön floskeltopp från företagsvärlden:

  • showstopper
  • stora drakar
  • top-down-perspektiv
  • "landa" en fråga
  • vi tar bollen
  • framgång är knark för mig

Jag fick också lära mig att det gällande uttrycket för en arbetande pensionär är seniorkonsult. Wow! Alldeles strax ska jag alltså köra till Öland för styrelsemöte. Öland ok, vägen dit inte ok. Hatar E22. Kanske händer det något kul på Öland som ändå gör det till en bra helg, även om vindarna för lyckade fågelupplevelser är allt annat än optimala. Det ska vara ostvindar, och nu har det blåst väst- och nord hur länge som helst.

Sophia Somajo är sannolikt en kommande svensk superstar. Inse det före "alla" andra:

Inga kommentarer: