torsdag 24 juli 2008

Halmstad

Jag har knappt någon sommarsemester utan har i stället blivit skickad på jobb i Halmstad. Fem veckor är jag här, dock inte på helgerna. Först var det veckan för två veckor sedan och pågående är den första av fyra i rad. Det är ju numera väldigt inne att gilla Malmö på sommaren, men jag ser inte alls vistelsen i Halmstad som ett straff. Tvärtom, det är riktigt schysst att vara West Coast ett tag. Jag utnyttjade inte ens min avtalade milersatta hemresa mitt i veckan för att jag har det så bra här.

Bra saker med Halmstad:

- Sommaren. Verkligen en sommarstad med mycket folk i farten, uteserveringar etc.
- Restaurangutbudet är verkligen bra i förhållande till stadens storlek.
- Löparslingorna på Galgberget (10 gånger trevligare än Pildammsparken) som börjar 200 meter från där jag bor . Har gjort tre fina rundor på fyra dagar!
- Da Beach
- Bengt Johansson

Dåliga saker med Halmstad:

- Musikscenen - inte en vettig konsert i sikte. Vinterdäck är den enda som det skyltas om och då är jag inte ens här (första kvällen på Way Out West).
- Lite brat-varning, om än inte alls av Båstadkaliber. Det är nog värre i Tylösand, men jag har inte varit där än. Tveksamt om jag åker dit.
- Per Gessle

I helgen är jag i alla fall i Malmö. Där är det den urtrevliga Möllevångsfestivalen, med massa gratismusik, bl.a. genomcoola Disco Error. Sånt saknar jag som sagt i Halmstad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har vistats en del i Halmstad själv och håller med om att musikscenen är helt under all kritik. ett tips är att det därifrån inte är så långt till Varberg där Majas vid Havet ordnar några bra klubbspelningar under sommarmånaderna. annars är ju Galgberget fint :-)

Anonym sa...

Tips till dig som gillar både progg och folkmusik. En skön nutida mix kan höras här http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1271668&BroadcastDate=&IsBlock=1

Alla Fagra från årets Korröfestival!
/Kari

Ola sa...

Tack till er båda för tips av olika slag - får se om jag lyckas ta mig till Varberg.

Helt rätt att jag är lättfotad när det kommer folk och progg. Alla Fagra lät bra, lyssnade på deras Myspace också. Hoppas det blir tillfälle att se dem live i Malmö snart.