tisdag 15 juli 2008

De kommande dagarna

Här kommer ännu ett ganska innehållslöst inlägg, mest för att inget särskilt intressant hänt och min kreativitet ännu står på noll. Men, jag har i alla fall flyttat undan några logistiska hinder och sett till att jag nu kan få en riktigt fin långhelg:


MARY J BLIGE - STOCKHOLM JAZZ 16/7! Inte nog med att det blir femte året i rad jag ser delar av jazzfesten - det är också äntligen dags att se Mary J igen. Jag har flera gånger utnämnt Mary J Blige's spelning på Globen 2002 till den allra bästa konsert jag sett (My Bloody Valentine på Roskilde var för annorlunda för att direkt jämföras). Under avslutningen med No More Drama & Everything & extranumret Family Affair pissade mina tårar ut - för att det var snudd på för bra för vad en normal människa klarar av. I morgon hoppas jag och min amiga Karin, som följer med, på en repris!

TORSDAG! Ska träffa Sofia och nyfödda Love! Kanske Carolina också. Och umgås med Karin & Kato! Det blir fint!

FREDAG! Botanisk exkursion i Uppland på dagen. På kvällen:


PATTI SMITH - STOCKHOLM JAZZ 18/7! Tänk om hon spelar Free Money. Då dör jag! På ett bra sätt så ingen behöver var ledsen. Men även om hon inte spelar den är det en dröm. Patti Smith - a legend if there ever was one! (Ovanstående klipp visar rockmusik i sin yttersta fulländning - missa det inte under några omständigheter).

På lördag åker jag hem, via en liten detour söder om Linköping för att i bästa fall se en ytterst sällsynt slända - dvärgflickslända. Förhoppningsvis i sällskap av minnen från två konserter som kan bli hur bra som helst!

Inga kommentarer: