onsdag 14 januari 2009

Just nu

På det personliga planet har månaden hittills varit väldigt lugn. Inga konserter så långt (men kanske ikväll) och jag har dessutom vit månad. Och precis som förra gången (mars-08) så nöjer jag mig inte med nej till alkohol utan det är även kaffe, mörkt te, godis, glass, snabbmat, läsk (bara ok i alkoholfria drinkar om jag går ut) m.m. som står på svarta listan. Det går bra, dessutom springer jag varannan eller åtminstone var tredje dag. Kilona försvinner fort, kommer säkert klara att gå ner fem under januari, vilket nog är ungefär lika med överflödet.

Annars är det mest att blicka framåt. Om två veckor åker jag till Uganda och det blir också en femdagarssväng inom Rwanda. Resan varar totalt i 25 dagar. Jag har fixat vaccinationer och malariaprofylax så nu tror jag allt är förberett. Om jag ska se något negativt i det, vilket jag egentligen inte ska, så är det att det har hopats påtagligt många bra konserter i Malmö under den tid jag är borta. Hade jag varit hemma hade jag åtminstone sett Mark E Smith, Islands, Club Killers, Gaslight Anthem, Ossler och Amazing Baby. Och En afton med Springsteen såklart. Och det är ytterligare några intressanta spelningar. Men jag ska försöka hitta lite bra centralafrikansk musik i stället. Inget svänger som afro.

Innan dess är det några fina grejer. Allra roligast verkar Still Flyin’ vara. De spelar på Debaser nästa lördag och av de videor som ligger på deras myspace att döma så verkar det vara världens partyband. Inte världens bästa band kanske men ett av de roligaste. Känns som något man absolut inte bör missa. Smakprov:

Inga kommentarer: