onsdag 15 april 2009

Halvtidsrapport

Jag ar alltsa i Kalifornien och nu har det gatt 5 dagar, vilket ar halva resan. Kalifornien ar lite paradisiskt maste jag tillsta. Infrastrukturen ar bra, mat och service finns i princip dygnet runt och vadret ar harligt. Lite billigare hade det garna fatt vara generellt, men annars finns inga klagomal. Kort resume:

Fredag: flog hit, problemfritt. Bodde i Santa Monica.
Lordag: 10 km lopning pa Venice Beach, kollade faglar i Marina del rey, var i Malibu och Hollywood. Bodde i Hollywood
Sondag: Var i Hollywood, Beverly Hills och Downtown Los Angeles. Bodde i Long Beach och delikat middag i Belmont.
Mandag: 8 km lopning pa Long Beach, fagelskadning i Newport Bay. korde till San Diego dar vi bodde med havsutsikt (Mission Bay).
Tisdag: Var halva dagen pa San Diego Zoo (riktigt najs) och aven downtown. Bodde en natt till pa samma stalle.
Onsdag: Korde osterut genom berg och oken, at lunch vid Mexikogransen i Calexico och har nu tagit in pa hotell i Brawley, ungefar 50 km soder om Indio dar Coachellafestivalen b;orjar pa fredag (men vi aker dit redan i morgon).

Speltiderna for festivalen har kommit och jag kunde knappt gjort det battre sjalv. Av de 40-50 band jag vill se kommer jag kunna se atminstone halften av de flesta och helt missa bara en handfull. Men det blir langa dagar med 11-12 timmars livemusik i strack.

Kameran anvands flitigt sa det blir lite bildreportage i efterhand. Jag skriver nog igen innan jag aker hem.

3 kommentarer:

Drake sa...

Spännande att läsa.

Unknown sa...

Ha det fint, Ola!

bra skrivet!!!

JLZ sa...

Satt på juåbb idag och kollade på AP-bilder från Indio. Cohen, McCartney och Morrisey och lite icke-pensionärer som jag inte har koll på. Ser väldigt najs ut, hoppas ni har det bra!