fredag 28 november 2008

Fredag eftermiddags blues

Fredag igen. Förkyld och sömnbrist - inte riktigt min favoritkombination. Har varit på konserter två kvällar i rad vilket går ut över vilan. Ikväll är det dags igen och för första gången sen förra seklet så ska jag på Malmö konserthus. Goran Bregovic och hans orkester spelar där och eftersom jag älskar hans filmmusik (smaka på Ederlezi från Zigenarnas tid) så tror jag det blir en stor kväll.

Jag skulle egentligen gått på konsert i morgon också, men blev lockad till fest med en stor andel av mina närmaste vänner i morgon och hade jag nobbat det till förmån för obskyr indiepop (om än väldigt bra så rekommenderas till andra) hade de nog skickat mig till psykklinik. På söndag blir det i alla fall Frida Hyvönen på Palladium - det har jag höga förväntningar på. Mycket höga!

Och i december ska jag gå på färre spelningar. Det är i alla fall tanken.

Detta Youtubeklipp är f.ö. bättre än bäst:

Joe & Eddie - That's The Way It's Gonna Be

Inga kommentarer: