måndag 24 augusti 2009

The Smiths i oväntat sammanhang

Den gångna helgen (från torsdag) var jag i England för att besöka British Birdwatching Fair vid Rutland Waters ca 10 mil norr om London. Det är en mässa som troligen är störst i världen i sin bransch. 350 utställare i branscher som fågelresor, kikare och fågelskydd samsades med utrymmet med föreningar och olika turistorganisationer världen över. Det bjöds även på ett stort antal föredrag och underhållning. Evenemanget hade mer än 20 000 besökare. Jag hade fantastiskt trevligt och minglade runt bäst jag kunde, men hade även några viktiga möten inbokade.

Helgens roligaste människa var en engelsk tv-profil vid namn Chris Packham. Han är känd programledare för naturprogram i brittisk tv. Han hade stor show i samband med att han höll i en quiz (och när han deltog i en annan - han var inte bara rolig utan väldigt kunnig på området). Efter att jag kommit hem kollade jag upp honom och fann att han under vårens omgång av naturprogrammet Springwatch (som verkar vara en slags Mitt i naturen, fast bättre) gått in för att utan att konstla till det för mycket få in så många olika låttitlar av The Smiths som möjligt och minst en i varje program. Han lyckades. I något fick han t.o.m. med tio. Tydligen visste varken tittarna eller producenter om vad han höll på med. Kolla in detta - genialt!

Inga kommentarer: