söndag 23 maj 2010

Busy Busy Busy

Scout Niblett - veckans överlägsna vinnare

Jag har sett fem konserter på fyra dagar och eftersom jag även jobbat och haft andra åtaganden har jag inte hunnit skriva om dessa. Några, åtminstone två, ska jag redogöra för separat under kommande dagar, men i korthet tycker jag så här

Best Coast (Debaser 19/5) - såg bara tre låtar (krockade med Uppgörelsen) och blev inte särskilt imponerad.
Monotonix (Debaser 20/5) - galet, men på ett mer kontrollerat sätt än när jag såg dem i Göteborg i augusti.
Scout Niblett (Debaser 21/5) - helt fantastiskt. Helt j-a fantastiskt. En av årets två bästa konserter hittills (den andra är såklart Savage Rose).
Efterklang (Babel 22/5) - bra för stunden, men bortglömt idag.
Bachelorette (Debaser 22/5) - Hon gjorde vad hon kunde, men pinsamt lite folk. Tyckte synd om henne. Musikaliskt lite för enformigt, men helt ok.

Inga kommentarer: