fredag 16 juli 2010

M.I.A:s keyboardspelare

Om en knapp månad är det Way Out West. Om M.I.A. har samma keyboardspelare som när hon spelade Born Free på Letterman härom dagen så är det festivalens mest givna spelning för mig (ok, näst Laura Marling). Och det inte primärt för hans keyboardspel.

Min inställning till den här låten har för övrigt förändrats under de månader som gått sen den fantastiska videon släpptes i april. Först var jag kallsinnig, sen tyckte jag den var helt ok, sen väldigt bra och nu tycker jag det är en av årets absolut bästa låtar. Händer t.o.m. att jag kör den på repeat.

2 kommentarer:

antz sa...

men Alan Vega måste väl vara över 70 nu? det här live-framträdandet var för övrigt fantastiskt kul.

antz sa...

och på tal om Alan Vega så har du väl förresten noterat att Suicide kommer lira hela sin första skiva på Statens Museum for Kunst i Köpenhamn den 27:e augusti (kommer iofs att missa det själv men ändå):
http://antz.blogg.se/2010/june/suicide-kommer-till-byen.html