fredag 31 december 2010

Gott nytt 2011

Min spellista med årets bästa låtar har reviderats och utökats lite. Här är Final Version, 01.00. Det är ingen rangordning men låtarna har ordnats för att övergångarna ska vara "mjuka".

Årets 75 bästa låtar (som finns på Spotify och max en låt per artist). En låt på listan är fel rubricerad i Spotify - korrekt artist på It's Been a Pleasure ska vara "Bun B feat. Drake".

Bra låtar som inte finns på Spotify som ni bör höra om ni inte gjort det redan inkluderar t.ex. GroupLove - Colours o/e GoldCoast (jämnt mellan de två), Arcade Fire - The Suburbs o/e Sprawl 2 (jämnt där också), Joanna Newsom - Good Intentions Paving Company, Wolf Parade - What Did My Lover Say, Childish Gambino - Do Ya Like, Big Blood - The Archivist & The Archeologist, Naja Rosa - Mountain Of Love, Braids - Lemonade, Wildbirds & Peacedrums - Bleed Until There Is No Other Flood, Faun Fables - Hollow in the Home, Sufjan Stevens - Impossible Dream o/e Djorahiah (beror på om man föredrar en 25-minuters- eller en 17-minuterslåt), Bäddat för Trubbel - Sånt är livet, Jay Electronica feat. Diddy - The Ghost of Christopher Wallace, High Places - Constant Winter, J Cole feat Drake - In the Morning, Male Bonding - Franklin och ja, de var de som ramlade ur huvudet medan jag skrev. Finns naturligtvis massor. 2010 var ett toppår för ny musik.

2011 ska jag försöka bli en mer aktiv bloggare igen. Ska verkligen ge det ett försök.

Och så önskar jag Gott Nytt År med den bästa nyårslåt jag vet.

Inga kommentarer: