tisdag 3 augusti 2010

Taken By Trees DJ-set


Direkt efter hemkomst från Lappland gick jag i söndags kväll till Pildammsteatern (Sommarscen Malmö) och kollade på Taken By Trees. Spelningen var väl ungefär som i vintras, men utomhus en ljus kväll kändes inte riktigt som rätt forum. Musiken är dock snygg och bandet tekniskt väldigt skickligt.

Kvällens höjdpunkt var dock när jag och några vänner gick vidare till Debaser, där Victoria Bergsman (som alltså är Taken By Trees) körde ett DJ-set på uteserveringen. Herregud - hon har ju nästan ännu bättre musiksmak än jag själv. Helt fantastisk musik nästan hela tiden. Speciellt fäste jag mig vid den otroliga låten på videon ovan - en gammal funkgroovig sak från Ghana. Var tvungen att fråga om vad den hette och fick låt och artist med mig på en liten lapp. Ghanaboxen är numera beställd och på väg till undertecknad.

1 kommentar:

Gorillan sa...

En underbar box. Snygg är den också.