tisdag 1 juni 2010

Primaverarapport

Är hemma från Barcelona och fantastiska kvällar och nätter på Primavera Sound. Har sett väldigt många riktigt bra spelningar. De stora namnen, t.ex. Pavement och Pixies gjorde riktigt bra ifrån sig. Men något otippat för egen del så gick guldmedaljen för bästa spelning till New York-punkarna i Les Savy Fav. Det var inte bara den bästa spelningen på festivalen, utan en av de bästa jag sett i hela mitt liv. Lika galet som Monotonix, men på ett annat och mindre utstuderat sätt. Och otroligt mycket bättre musikaliskt.

Jag ska dock inte upprepa mig för mycket utan hävdar till de dagliga krönikor jag skrivit för Radar.

Om onsdagskvällens öppningsevent med bl.a. Los Campesinos - här!
Om festivaldag #1 - bl.a. Pavement och Broken Social Scene - här!
Om festivaldag #2 - bl.a. Pixies och Les Savy Fav - här!
Om festivaldag #3 - bl.a. Pet Shop Boys och The Antlers - här!
Om söndagens parkkonserter och sammanfattning av festivalen - här!

Här är en av festivalens höjdpunkter. Det kommer fler!

Inga kommentarer: