måndag 4 oktober 2010

Sirap i hjärnan

Jag har verkligen inget att säga. Jag är inte den typen som bloggar om att jag handlade mat eller var ute och drack en öl. Jag vill skriva om all grym musik som släpps och de konserter jag ser live (har snittat ca 3 konsertbesök/vecka på sistone) men jag har inte orden. Jag finner inte heller någon anledning att säga att bloggen läggs ner utan jag hoppas att kreativiteten återvänder. Men nu är den verkligen noll. Supernoll. Inget.

Jag har dessutom fått sparken från Radar, där jag gjort ett tiotal intervjuer med olika band. Inte för att jag var dålig - det är jag mycket säker på - utan för att de la ner musikdelen. Inte heller min vän och redaktör Madeleine, som jag har mina uppdrag där att tacka för, finns kvar där. Men jag gläds åt av att det är en fantastiskt fin konserthöst framför mig och jag kommer åka till Minehead igen i december och gå på ATP: Bowlie 2 curated by Belle & Sebastian.

Vi hörs när sirapen i min hjärna avdunstat.

Kanske det bästa liveframträdandet i världshistorien. Fick jag önska en konsert att ha sett live vore det Waterboys på Glastonbury 1986!

Inga kommentarer: